2023 září Slovensko

Putování po Slovensku měla být vzpomínka na minulost. Kdysi jsem v Bratislavě chodil do základní školy a šedesátých letech minulého století jsme v Nízkých Tatrách byli na svatební cestě .

3.9.2023

Na Slovensko jsme se rozhodli jet autem. Abychom se vyhnuli nudné cestě autem do Vysokých Tater, poslali proto auto vlakem.

Auto už je naložené a my můžeme hledat dočasný nocleh.

Ještě si ale musíme vybrat snídani. Teplou, nebo studenou. Jo a v 5 h nás stevard vzbudí

4.9.2023

Konečně jsme my a auto dojeli do Popradu.

Můžeme tedy začít hledat ubytování, které máme zajištěné v Popradě v Kolibě u Štefana.

Dalším krokem v Popradu bylo pořízení si cestovních lístků na Tatranskou elektrickou železnici (TEŽ). Cestovní lístek TEŽ na 3 dny stojí oficiálně 8 €. Nás uznali jako důchodce a lístek byl za 4 €.

Ještě doma jsme plánovali výlety v Tatrách

Prvním "zahřívacím" výletem po příjezdu do Popradu bylo Štrbské pleso

5.9.2023

Druhý den jsme jeli TŽE z Popradu do stanice Vysoké Tatry a odtud lanovkou na Hrebienok. Z Hrebienku jsme se vydali na Reineruvu chatu.

6.9.2023

Na tento den jsme měli naplánovaný výlet na Škalnaté pleso s tím , že se tam vyvezeme lanovkou. Cena lanovek. Pro důchodce cesta lanovkou tam a zpátky byla za 17 €. Tak výhodné to bylo, když si člověk pořídil GoPas.

Tak jsme nabídku využili. Bohužel lanovka měla poruchu a vyvezla nás jen na Start. Odtud jsme na Skalnaté pleso putovali pěšky. Tam bylo nádherné počasí. Nebe bylo bez mráčku a nad námi se tyčil majestátně Lomnický Štít.

Výstup na Skalnaté pleso nás ale natolik unavil, že jsme zavrhli cestu po magistrále na Hreběnok použili jsme raději už "premávajců" lanovku.

7.9.2023

Na tento den byla naplánovaná návštěva Slovenského Ráje. Z Popradu jsme autem dojeli do Hrabušovic a zde jsme se rozhodovali, kterou roklinou se vydáme.

Za vstup do roklin se platí vstup - dospělý 1,5€, duchodce 0,5€.

Možné trasy, které přicházely v úvahu:

My jsme zvolili Suchou Belu. Po poměrně namáhavém treku jsme se vydali autem do Rožumberku, kde jsme měli zajštěné ubytování.

Slovenský Ráj - Liptovský Mikuláš cesta autem

V Liptovském Mikuláši jsme měli ubytováni Penzion Rotunda

8.9.2023

Z Liptovského Mikuláše jsme ráno vyrazili autem na Chopok .

Zde jsme opět řešili cenu za lanovku. Pro seniora lanovka nahoru s použitím GoPasu vyšla na 17 €.

Z možných tras na vrcholku jsme zvolili nenáročný výšlap na Děreše.

Po "vyskohorské tuře" na Chopku nás čekala cesta autem z Liptovského Mikuláše do Bánské Štiavnica, kde jsme měli zajištěné ubytování.

Ubytování v Penzion Turista

9.9.2023

Sedmý den putování po Slovensku nás čekala cesta z Bánské Štiavnice do Bratislavy, kam jsme přijeli před polednem.

Prohlédli jsmee si Hvezdoslavovo náměstí, školu, kam jsem chodil v páté třídě a promenádu podél Dunaje. Odpoledne jsme se vydali autem do Beskyd (do Trojanovic), kde jsme měli další ubytování.

Ubytování Apartma Veronika

Penzion Kutil

10.9.2023

V programu šestého dne byla návštěva Pusteven. Z Trojanovic na Pustevny nás vyvezla lanovka. Odtud jsme se vydali na poměrně náročnou okružní turu přes Čertův mlýn

Po návratu na Pustevny jsme si dali v Jurkovičové Maměnce dobrou kávu a vydali jsme se ještě navštívit Radegasta. Exkurzi po této části Beskyd jsme zakončili opět lanovkou do Trojanovic.

11.9.2023

Poslední akcí našeho putování byla cesta z Trojanovic do Olomouce, kde jsme si prohlédli slavný orloj a kavárně na náměsi si dali kávu

Teď už nás čekala jen cesta domu.

© by Ivan Kudláček, 2023 - 2024. All Rights Reserved. Built with Typemill.