Warning: Undefined array key "REMOTE_USER" in /volume1/web/ivkud/dekp/lib/plugins/tplmod/action.php on line 107
Call Stack:
0.0001 362640 1. {main}() /volume1/web/ivkud/dekp/doku.php:0
0.0165 537952 2. dokuwiki\Extension\Event::createAndTrigger($name = 'DOKUWIKI_STARTED', $data = [], $action = ???, $canPreventDefault = ???) /volume1/web/ivkud/dekp/doku.php:125
0.0165 538112 3. dokuwiki\Extension\Event->trigger($action = NULL, $enablePrevent = TRUE) /volume1/web/ivkud/dekp/inc/Extension/Event.php:200
0.0165 538112 4. dokuwiki\Extension\Event->advise_before($enablePreventDefault = FALSE) /volume1/web/ivkud/dekp/inc/Extension/Event.php:133
0.0165 538112 5. dokuwiki\Extension\EventHandler->process_event($event = class dokuwiki\Extension\Event { public $name = 'DOKUWIKI_STARTED'; public $data = []; public $result = NULL; public $canPreventDefault = FALSE; protected $runDefault = TRUE; protected $mayContinue = TRUE }, $advise = 'BEFORE') /volume1/web/ivkud/dekp/inc/Extension/Event.php:75
0.0166 538984 6. action_plugin_tplmod->dwstarted($event = class dokuwiki\Extension\Event { public $name = 'DOKUWIKI_STARTED'; public $data = []; public $result = NULL; public $canPreventDefault = FALSE; protected $runDefault = TRUE; protected $mayContinue = TRUE }, $param = NULL) /volume1/web/ivkud/dekp/inc/Extension/EventHandler.php:80
====== Kazitka ======
Praxe v opravářském oboru ukazuje, že opravit lze jen 56 procent elektrospotřebičů. Zbytek se po poruše opravit nedá. Na vině jsou podle názoru spotřebitelů tak zvaná **kazítka**. Kazítka údajně instaluje výrobce do výrobku aby zkrátil dobu technického života. Je to pravda a jak se to dělá?
Co může být kazítko:
U spotřební elektrotechniky to je třeba požadavek spotřebitele na nízkou pořizovací cenu((Da se říct, že zákazník dostane přesně to, co si zaplatí.)). To vede výrobce k tomu, aby použil méně kvalitní materiál (např. plasty).
V některých případech původcem kazítka je výrobce, např. zvolí nevhodně uspořádaní součástek na DPS:
[{{ :obr:2_13.jpg?direct&200|obr.1}}]
[{{:obr:2_14.jpg?direct&190|obr.2}}]
\\
Za kazítko lze pokládat špatně zvolenou materiálovou kombinaci:
[{{:obr:2_15.jpg?direct&300|obr.3 Čidlo v chladničce v uspořádání Cu+Al}}]
\\
Na tato kazítka výrobce výrobce přijde při zahořování a bude se je snažit odstranit.
Existují ale skutečně kazítka které implementuje do výrobku výrobce vědomě. Jako příklad lze uvést "softwarové kazítko"((Obdoba „DieselGate“)) v inkoustových tiskárnách. Pověstné jsou v tomto případě tiskárny společnost Canon. Jejich tiskárny odchází přibližně po 2,5 roku na chybu B200,
V tiskárně se obvykle nachází zásobník odpadního inkoustu, což je obvykle pěnová hmota sloužící k zachytávání inkoustu, který se nespotřebuje při tisku. Jde i o inkoust, kterým se proplachuje tisková hlava, aby nezaschnula, nebo se po zaschnutí pročistila. Po vytištění určitého počtu stran je tak tento "zásobník" plně nasáklý inkoustem a další tisk software znemožní. Zásobník je umístěn v tiskárně tak, že se bez kompletního rozebrání tiskárny nedá vyjmout a vyměnit pěnovou hmotu.
Vědomím kazítkem v mobilních telefonech je nemožnost výměny baterie. Proti kazítkám EU usilovně bojuje.
Pro výrobce mají ale kazítka určité meze:
* vědomá montáž kazítek může vést ke snižováni prestiže výrobce,
* kdyby chtěl skutečně vědomě nastavit dobu technického života něco málo za t1 musel by provádět velmi nákladné zkoušky a to se mu nevyplatí.
[[prostredi:vyrobek|zpět]]